Ingen beskrivelse
Engasjert prismottager
Kari J. Brandtzæg er tildelt Kritikerprisen 2015 for sin historiske oppsummering av politisk kunst i Norge i Krigens skygge. Seremonien finner sted i kveld i Fritt Ords lokaler.
Kari J. Brandtzæg er tildelt Kritikerprisen 2015 for sin historiske oppsummering av politisk kunst i Norge i Krigens skygge. Seremonien finner sted i kveld i Fritt Ords lokaler.
Punkt Ø har valgt kuratorteam for Momentum 9 i 2017 i samarbeid med de nordiske organisasjonene IASPIS, Danish Arts Foundation, OCA, CIA og FRAME.
Fra og med 1. mai 2016 tilbyr Kunstkritikk tre typer annonser: toppbanner, sideannonser og rubrikkannonser.
Anders Kreuger er den første av åtte spaltister i Kunstkritikks nye kommentarspalte.
Nettidsskriftet Kunstkritikk og KORO har inngått en toårig samarbeidsavtale om å utvikle kritisk refleksjon rundt temaer knyttet til kunst i offentlige rom.
Våren 2015 har Kunstkritikk dekket Veneziabiennalen gjennom en rekke ulike tekster. Her har vi samlet de viktigste.
Nasjonalmuseets avdeling for samtidskunst – det tidligere Museet for samtidskunst – fyller 25 år. Hva har museet bidratt med i norsk, nordisk og internasjonalt kunstliv?
Styret i Stiftelsen Kunstkritikk har ansatt Jonas Ekeberg som ansvarlig redaktør for nettidsskriftet Kunstkritikk fra 2015.
Jonas Ekeberg har i dag har sin siste dag som ansvarlig redaktør for Kunstkritikk, etter fire år med omfattende utviklingsarbeid.
Stiftelsen Kunstkritikk søker ansvarlig redaktør/daglig leder for en åremålsperiode på fire år. Søknadsfristen er 1. september.
Etter en kronglete vei mot å få på plass et nytt styre for Nasjonalmuseet, er styret nå klart.
Denne pressemeldingen ble igår sendt ut fra NBK:
Der er en udbredt frustration over, hvad samtidskunsten har udviklet sig til, siger den britiske kritiker Dean Kissick. Nu udkommer hans opsigtsvækkende essay i en udvidet dansk version.
Masterutstillingen fra Kunstakademiet i Oslo løfter frem den gjensidige avhengigheten som er kunstens sosiale fundament.
På en naturskyddad skärgårdsö visas konst utan påverkan på miljön – och utan onödig domedagsretorik.
Outi Pieskis hittills största utställning i Sverige är en medryckande men splittrad hyllning till Sápmi.