Måneskinnsrekviem
Døden blir et bilde på annerledeshet i Paul Mahekes musikalske performance på Tjuvholmen.
Døden blir et bilde på annerledeshet i Paul Mahekes musikalske performance på Tjuvholmen.
Tidvis kjennes Christian Messels maktkritikk like datert som de historiske motivene han bearbeider.
I utstillingen til Izzy McEvoy på Podium går hester i terapi hos mennesker.
Elise Storsveens kvinnefigurer sanser selv snarere enn å være objekter for andres sansning.
På Hulias i Oslo slipper Ilavenil Vasuky Jayapalan løs sine indre aper.
Hovedpersonene i billedkunstner Louise Jacobs debutroman tar dop og tisser på seg før de leser fransk poesi på nynorsk.
Kunst til å gå på, bedragerske farger og maltrakterte rundballer – kunstårets høydepunkter ifølge kunstner og fast bidragsyter til Kunstkritikk Victoria Durnak.
Eirik Senje tar oss med tilbake til meningsdannelsens fosterstadium.
Marianne Heier skaper moderne overgangsfortellinger ved å puste liv i forbilder fra antikken.
Kim Hiorthøys undrende finérkonstruksjoner gjør følelsen av å ikke helt kunne sette fingeren på noe til fysisk opplevelse.
Må historiene vi forteller om kunstnere være så inderlige? NRKs dokumentarserie Kunstnerliv kunne gjort mer for å nyansere gamle myter.
Mer enn bærere av plagg er Kim Kvellos byster på Van Etten i Oslo rammer for tekstile bilder.
Seks år etter at Jonas Dahlbergs vinnerutkast ble vraket, lyser KORO ut en ny åpen prekvalifisering for et permanent minnested etter 22. juli i Oslo.
Ustillingen Flex Point viser hva den norske kunstscenen mister når vi oppgir velferdsstatens universalistiske ambisjoner.
Bad Timing på Den Frie fortæller fraværende kvindehistorie og undersøger, hvor lidt kan man slippe af sted med, før et værk krakelerer.
Ravi Agarwal, Adania Shibli og Bergen Arkitekthøgskole vil skape en triennale som er et langt avbrudd fra det vanlige.