Ingen beskrivelse
Kunstmesser i Sverige
De siste ukene har hele to kunstmesser funnet sted i vårt naboland Sverige. Konsten.net har dekket begge.
De siste ukene har hele to kunstmesser funnet sted i vårt naboland Sverige. Konsten.net har dekket begge.
Anders Olofsson på konsten.net tror Moderna Museets nysatsning «Moderna- utställningen» kan være det viktigste som har skjedd på museet siden «Implosion» i 1987.
Ny kunstkritiker i Aftenposten, Marit Strømmen, er kritisk til koblingen mellom salgsgalleriet Kaare Berntsen og Nasjonalmuseet i sin anmeldelse av Marianne Heskes utstilling «A Doll’s House» …
I en artikkel i gårsdagens utgave av Dagens Næringsliv går Laura Beloff hardt ut mot lederstilen til rektor Peter Butenschøn ved Kunsthøgskolen i Oslo, som hun karakteriserer som autoritær og udemokratisk.
Galleri F 15 har kjøpt alle aksjene i Momentum, og vil i løpet av våren fusjoneres i et nytt fylkesgalleri for Østfold.
Kunstneren Ingvil Aarbakke er død av kreft i en alder av 35 år. Hun var med sin mann Ion Sørvin den førende kraften i det Københavnbaserte kunstkollektivet N55.
På onsdag vedtok bystyret at Munchmuseet fortsatt skal bli på Tøyen.
Den endelige avgjørelsen om nedleggelse av NIFCA er nå klar.
Väskebalans en utstilling om innholdet i kvinners håndvesker.
Da With us Against Reality, or Against us! ble vist i Oslo i august, ble den av flere omtalt som […]
I utstillingen Museumsfeber settes Louise Lawlers fotografier av kunst i museer og samlinger i sammenheng med verker fra Nasjonalmuseet.
Fra denne høsten har kunstkritkk.no inngått samarbeid med det svenske kunst- og kritikknettstedet konsten.net.
Var det opp til folkemeningen, er det slett ikke sikkert at det ville være mulig å enes om noe nasjonalt minnested etter 22. juli.
Tech-oligarki og nyføydalisme tar knekken på Vesten i kunstner Jakob S. Boeskovs ferske roman.
Det nye Hvedekorn ankommer poetisk fornyet med billedkunsten ved sin side og åbner talrige spændende døre. Man savner den ene, hvor håbet om fremtiden findes.
Kusligt när Martin Jacobsson utforskar bildens negativitet i den artificiella intelligensens epok.