Ingen beskrivelse
I en tynn tråd
Gjennom problematisering av genre-overskridelser synger Bomuldsfabriken Kunsthalls nye utstilling på en velkjent sang. Heldigvis er man ikke avhengig av utstillingskonseptet for å kunne glede seg over enkeltverker.
Gjennom problematisering av genre-overskridelser synger Bomuldsfabriken Kunsthalls nye utstilling på en velkjent sang. Heldigvis er man ikke avhengig av utstillingskonseptet for å kunne glede seg over enkeltverker.
Ane Graffs debututstilling på nyåpnede STANDARD (OSLO) kan minne om det nesten usynlige bildet som oppstår når man lukker øynene etter å ha stirret inn i solen. Verkenes sarthet gjør at de står i fare for å glippe mellom fingrene på en.
Den britiske kunstneren Julian Opies utstilling på Galleri MGM er både en forfriskende lek og en reflektert betraktning i maleriets utvidete felt.
Tyrkiske myndigheter ber Oslo kommune fjerne offentlig verk av kunstneren Gelawesh Waledkhani.
Santiago Mostyns utställning på Andréhn-Schiptjenko är ett sammansatt rumsligt montage som låter oss ana konturerna av en ännu oformulerad svart subjektivitet.
Ebony G. Pattersons ornamenterede, forførende værker peger på kolonitidens dybe sår og understreger behovet for at vi diskuterer det – uden det ender i noget rod.
Laila Bertheussen brukte alle tilgjengelige kanaler for å kaste mistanke på teaterstykket Ways of Seeing, ifølge Oslo tingrett. Regissør Pia Maria Roll er lettet over dommen som falt på fredag.