Alle artikler av Geir Haraldseth

Psykoanalytisk etegilde

I sitt nye verk på No Place i Oslo viderefører Elna Hagemann sin interesse for opera og fråtsing. Samtidig utvider hun rommet for sitt arbeid, både i bokstavelig og kunstnerisk betydning.

Formatets betydning

Jannicke Låkers bokretrospektiv er inspirerende og effektiv distribusjon av videokunst. Men bidragsyterne overser diskusjonen om nettopp videomediets formathistorie.

Absolutt nedslående

I utstillingen Absolutt Installasjon på Museet for samtidskunst finnes ingen tese eller noe å lære, kun en konstatering av hva museet har samlet på og en real utfordring for teknikerne.

Norsk kunstvår i Brussel

Norske kunstnere reiser som aldri før og mens de fleste ender opp i Berlin, New York, London eller andre deler av Skandinavia, dukker det også opp konstellasjoner på uventede hold. Brussel ser ut til å tiltrekke seg en rekke norske initiativ og kanskje er 2011 starten på noe større?

Nylig publisert

Der uglene lyser

Oscar Eriksson Furunes’ utstilling i Trondheim er et betimelig dykk ned i arkivene for å vise nødvendigheten av å for helvete få lov til å være i fred.