En kommende oppstand
Milanes Benitos utstilling Microwave for One på Galleri Riis er plassert i en samtid som allerede bærer dystopiens kjennetegn.
Milanes Benitos utstilling Microwave for One på Galleri Riis er plassert i en samtid som allerede bærer dystopiens kjennetegn.
Eirik Sæther, Georgia Gardner Gray, Constance Tenvik og Nora Joung er blant utstillerne når Unge Kunstneres Samfund gjør et årelangt gjestespill på Kunstnernes Hus.
Den danske kuratoren Stine Hebert, og den finske forfatteren og kuratoren Mika Hannula er blant de sterkeste av de 32 søkerne til dekanstillingen på Kunstakademiet ved Kunsthøgskolen i Oslo.
Med kunsten på Politiets utlendingsinternat på Trandum gjør KORO seg til regjeringens forlengede arm, ikke bare organisasjonsmessig, men også ideologisk.
I Sean Snyders utstilling på Schloss i Oslo er kunstverkene grensesnitt mot et nettverk der også publikum inngår som en av nodene.
– Vi gir råd, men det er deres prosjekt, sier Alexander Koch om Nye oppdragsgivere, en modell for produksjon av kunst i offentlige rom der de lokale innbyggerne selv tar initiativ og avgjørelser.
Visningsstedet Entrées presentasjon av frisørsalongen DKUKs presentasjon av Jóhanna Ellen ser man helst døsig og adspredt fra svingstolen.
Et avsluttet verk er en gravstøtte, sies det i Moyra Daveys Hemlock Forest på Bergen Kunsthall. En naturlig konklusjon når man som henne har gjort hverdagslivet til arbeid.
Ole Jørgen Ness’ nye takmaleri på Nydalen T-banestasjon viser at hans innfløkte abstraksjoner oppleves best i forbifarten, med hodet tippet bakover.
Tre bøker av Jussi Parikka, Terry Smith og Geoff Cox og Jacob Lund markerer starten på en ny publikasjonsserie om det samtidige fra Aarhus Universitet.
Den danske kuratoren Rhea Dall får i oppgave å finne nytt hjem for Unge Kunstneres Samfund.
Hos Benjamin Crotty er krigen en like selvfølgelig bakgrunn for såpeoperaens relasjonelle forviklinger som for animerte bananer. Hans første separatutstilling vises nå på VI, VII.
Skirt och vackert när Esse-Li Esselius experimentella polaroidserie från 1970-talet visas för första gången.
Den norske kunstvåren har den fyrrige energien til en sitcom fra 80-tallet.
Hvem er venn og hvem er fiende i Jelsen Lee Innocents utstilling på Nitja?
Nye institutioner, nye navne på gamle institutioner og nye forårsudstillinger på den danske scene.