Anmeldelser i Aftenposten, Dagbladet og Klassekampen
Anmeldelser av Sverre Fehn, Kjell Bjørgeengen, Ulf Linde og Arne Eggum, Ingun Bjørnsgaard, og «Eldre utenlandsk kunst før 1915».
Anmeldelser av Sverre Fehn, Kjell Bjørgeengen, Ulf Linde og Arne Eggum, Ingun Bjørnsgaard, og «Eldre utenlandsk kunst før 1915».
I forrige uke gjestet Kenneth Goldsmith Åpent Forum med en presentasjon av det legendariske nettstedet Ubuweb.
I følge kunstnergruppen Institutt for Farge handler forskjellene mellom Kunstfag og Kunstakademiet på KHiO først og fremst om pedagogiske modeller.
Detektor, NRK P2 sitt program for oppsøkende kulturjournalistikk, tok fredag 9 november for seg Christian Bjellands rolle som styreleder i Nasjonalmuseet og som en av Norges største private samlere av samtidskunst.
Anmeldelser av Nils Aas, Harun Farocki, «China Power Station, Part II», «Against the Modern World» , Päivi Laakso, «Grensetilstander», Gardar Eide Einarssson, Daniel Østvold og Documenta Magazine No. 1-3 2007 Reader.
Lars Gustav Midbøe (f.1965) blir ny daglig leder/kunstnerisk leder på Atelier Nord i Oslo.
Bjarne Melgaard ønsker å få 2006-utgavene av sin skulptur Light Bulb Man trukket fra markedet. En av disse utgavene ble sist lørdag lagt ut for salg hos Galleri Kaare Berntsen
Vi er vitne til en kulturalisering av samfunnet der kunst og kultur mer og mer tenkes som en motor i samfunns-utviklingen, og der kunsten enten den vil eller ei blir del av den voksende opplevelses-industrien.
Trond Borgen mener billedkunsten er den store taperen i programmet for Stavanger 2008.
Om bøkene Søppel av Tommy Sørbø og Med kunst som våpen av Gerd Hennum, om Verdensteateret på Kunstnernes Hus og Kjetil Finne, Elin Melberg, Nicolay Aamodt i Kunstgalleriet.
Helen Eriksen kritiserer Janicke Iversens anmeldelse av «Generator» i siste nummer av Billedkunst.
I går åpnet den aller siste utstilling i Galleri By the Way i Bergen. Siste utstiller i vindusgalleriet er Tommy Olsson.
Roland Albrecht, innehaver av Berlins minste museum, åpner utstilling på Van Etten i Oslo denne uken.
Nasjonalmuseets ledelse har hevdet at det var en glipp å oppgi kunstnerens fødested som Israel. Intern korrespondanse viser noe annet.
Aleksandra Domanović sporer forbindelserne mellem tekno-optimisme og fortidige nationalistiske drømme.
– I dagsläget finns inget som förändrar vår bedömning, säger konsthallschef Joanna Sandell Wright, angående huvudsponsorns påstådda folkrättsbrott.