Kunstner og kurator. Har base i Oslo og kunstnergruppene Motherboard og Verk Produksjoner. Koordinator for «PNEK»:http://www.pnek.org/.
Gjesteredaktør Per Platou, uke 39
Om døden og kunstkritikk og sånn..
Om døden og kunstkritikk og sånn..
Ars Electronica er en av de største gjenlevende festivaldinosaurene innen det stadig voksende men desto mer fragmenterte mediakunstfeltet.
Sleppet er en lydkunstutstilling som tar utgangspunkt i Edvard Griegs forhold til kultur og natur.
TAFKAG (The Artspace Formerly Known As Galuzin) legger nå ned virksomheten i Youngsgate i Oslo og forflytter visningsrommet til Finnskogen.
Det siste halvåret har begge Matias Faldbakken/Abu Rasuls første romaner The Cocka-Hola Company og Macht und Rebel blitt satt opp ved anerkjente tyske teaterscener.
En ny og bortgjemt setning på side 50 i kulturbudsjettet for 2007 har skapt sterk bekymring i Norsk Kulturråd og hos mange aktører i norsk kunst- og kulturliv.
Knut Åsdam er valgt ut til den prestisjefylte tittelen artist in focus under den 36. utgaven av IFFR som åpner i januar.
Torsdag 19.oktober åpner The Gun Ladies The White Tube vindusgalleri for samtidskunst på Tøyen t-banestasjon i Oslo. Les mer her
Norsk kritikerlag mener regjeringens forslag om egne arbeidsstipend til
kritikere både representerer en viktig kulturpolitisk anerkjennelse av
kritikken, og en påminnelse til mediebedriftene om hvor viktig den kritiske
virksomheten er for den offentlige samtalen om kunst, heter det i denne
pressemeldingen fra Norsk kritikerlag.
Kunstakademiet i Oslo får 16.oktober besøk av den skotske artisten Bill Drummond.
Ansvarlig redaktør for Kunstkritikk, Mariann Enge, om kunsten som fanget følelsen av verden anno 2024.
I år blæste nye vinde ind over Christiania og gav Kunstkritikks redaktør i København håb om, at fornyelsen af dansk kunst en dag kunne udgå derfra.
Sex och död i Helsingfors, meditativt landskapsmåleri i Oslo och en glimt av konstens framtid i Köpenhamn. Konstnären Ernst Billgren ger oss sin topp-tre lista.
En liten nisse som gjemte seg inne i en fontenepumpe ga Kunstkritikks norske redaktør, Stian Gabrielsen, et anfall av nostalgi.