Nye anmeldelser i Aftenposten, Dagsavisen og Stavanger Aftenblad
Anmeldelser av Runa Islam på Museet for samtidskunst, Bodil Furu på Galleri K, Munch-museets Egon Schiele-utstilling og Øystein Tømmerås på Hå gamle prestegard.
Anmeldelser av Runa Islam på Museet for samtidskunst, Bodil Furu på Galleri K, Munch-museets Egon Schiele-utstilling og Øystein Tømmerås på Hå gamle prestegard.
Minimalisten og konsept-kunstneren Sol LeWitt døde i går.
Tidligere direktør for Festspillene i Bergen, Bergljot Jonsdottir, er direktør for det nye nordiske kultursam- arbeidsorganet Kulturkontakt Nord som nå er i drift.
Anmeldelser av Ole Martin Lund-Bø på Fotogalleriet, Tom Sandberg på PS1 i New York og Kunst 3 på Nasjonalmuseet.
Fra 12 – 14 april går Ny Musikks årlige festival Happy Days av stabelen inne på kjøpesenteret Oslo City med 47 konserter i løpet av tre dager
I en pressemelding fra Kultur- og kirkedepartementet i dag offentliggjøres årets tildelinger av statens kunstnerstipend og garantiinntekter.
«Oslos nye kunstscene har like lite regler som penger. Og den er alt annet enn trygg.» Intervjuer med kunstnerne bak TAFKAG (The Artspace Formerly Known As Galuzin), BASTARD, REKORD og Torpedo.
Anmeldelser av Yoel Hugo Díaz på IKM, Tor Børresen på By The Way, Banks Violette i Bergens Kunsthall og Kunst 3 på Nasjonalmuseet.
Lofoten internasjonale kunstfestival (LIAF) har ansatt Rickard Borgström som ny daglig leder.
If anybody turned up to the event at Landmark on Thursday evening to be shocked by the controversial artist John Duncan, then they were sorely disappointed.
Bilder fra utstillingene Absurd Reality på Galleri MGM; Michaela Meise, Spazieren på Standard, (Oslo), Markus Brendmoe på Galleri Brandstrup og Hanne L.O. Kristoffersen, Take it in hand and make something of it og Christian Messel på Tegnerforbundet.
«Hvorfor er det slik at USAs «synk eller svøm»-innstilling til kunsten fortsetter å skape verdenskjente stjerner, mens den generøse offentlige støtten i Europa ser ut til å oppnå det motsatte.»
På Kunsthalle Zürich vecklade gesterna in sig i tystnad, språket sviktade och rummet höll andan.
Roland Albrecht, innehaver av Berlins minste museum, åpner utstilling på Van Etten i Oslo denne uken.
Nasjonalmuseets ledelse har hevdet at det var en glipp å oppgi kunstnerens fødested som Israel. Intern korrespondanse viser noe annet.
Aleksandra Domanović sporer forbindelserne mellem tekno-optimisme og fortidige nationalistiske drømme.