Victoria Durnak (f. 1989) er skjønnlitterær forfatter, billedkunstner og kritiker.
Publikumsfrierne
Årets avgangsstudenter ved Kunstakademiet i Oslo framstår forbløffende fortrolige med titterkontrakten.
Årets avgangsstudenter ved Kunstakademiet i Oslo framstår forbløffende fortrolige med titterkontrakten.
Jorda er magnetisk i Astrid Nondals kriblende skogsfabler.
Damir Avdagić tegner et urovekkende bilde av hvordan vi alle er formet av erfaringer som ikke er våre egne.
Hos Vibeke Tandberg er det showmanship som skiller menneskene fra dyrene.
Gruppeutstillingen NoFear på Podium bringer de moralske implikasjonene av menneskets teknologiske overmot til torgs.
Doris Guos informasjonsfattige bilder ligner hvordan det er å prøve å huske noe.
Døden blir et bilde på annerledeshet i Paul Mahekes musikalske performance på Tjuvholmen.
Tidvis kjennes Christian Messels maktkritikk like datert som de historiske motivene han bearbeider.
I utstillingen til Izzy McEvoy på Podium går hester i terapi hos mennesker.
Elise Storsveens kvinnefigurer sanser selv snarere enn å være objekter for andres sansning.
På Hulias i Oslo slipper Ilavenil Vasuky Jayapalan løs sine indre aper.
Hovedpersonene i billedkunstner Louise Jacobs debutroman tar dop og tisser på seg før de leser fransk poesi på nynorsk.
Är monumentet på väg att ersättas av verk som sätter individens positiva upplevelse i centrum? Nytt minnesmärke över terrordåd i Stockholm hyllar kärleken.
Uavhengig av forbindelsene til samtiden er det Hannah Ryggen som er det beste i Hannah Ryggen-triennalen.
Gyldenpris Kunsthall i Bergen skylder fortsatt produksjonsstøtte til tre av kunstnerne de stilte ut i 2024.
Med aviser, balloner og undskyldninger på stribe inviterer Banu Cennetoğlu til samtale om menneskerettigheder. Man skal være vågen for at få dybden med.