Nicholas Norton (f.1989) er kunsthistoriker og skribent.
Ingen grunn til fornyelse
Mens USA gjennomgår et dramatisk skifte i autoritær retning, holder kunsten seg til estetiske strategier fra 1980-tallet.
Mens USA gjennomgår et dramatisk skifte i autoritær retning, holder kunsten seg til estetiske strategier fra 1980-tallet.
I Carl Mannovs malerier på Kunstnerforbundet er svaret: aldri.
Taterlandet er en sofistikert utstilling om et folk som satte sin ære i å ikke etterlate seg spor.
Visningsstedet She Will skaper et midlertidig fristed fra produktivitetstyranniet.
I Jinbin Chens malerier er berøring både en konkret handling og en metafor for forholdet mellom indre og ytre virkelighet.
Charlotte Posenenskes radikale minimalisme blir til pen skulptur på Haugar Kunstmuseum.
Lene Baadsvig Ørmen lokker publikum inn i det komplekse forholdet mellom mennesker og dyr.
I Bjarne Melgaard og Bjørn Kristian Hilbergs utstilling er hemningsløst forbruk en måte å konstant gjenoppfinne seg selv på.
I skarp kontrast til rådende trender, fokuserer maleriene til André Tehrani nesten utelukkende på formalestetiske problemstillinger.
Selvet er lite mer enn et klistremerke i Agatha Waras utstilling på Borgenheim Rosenhoff.
Gjennom elegant bruk av visuelle metaforer nærmer Naeun Kangs beskjedne utstilling på Centralbanken seg følelsene det er vanskelig å snakke om.
Med store bokstaver forsøker Lars Holdhus å få oss til å erkjenne vår egen deltagelse i den fossile økonomien.
– Seksualitet har hatt sentral betydning for teknologiutviklingen, ifølge kunstner Mindy Seu.
Morten Andenæs stirrer klisjeene i senk på Galleri Riis.
Babel i Trondheim har åpnet i nye lokaler, og forsterker grunntonen med dyp bass og vedvarende ekko.
I Paris funkler alt på en fascinerende og skræmmende måde.