Mariann Enge er ansvarlig redaktør for Kunstkritikk.
Mariann Enge is editor-in-chief of Kunstkritikk.
Kulturrådets ordning for tidsskrift og kritikk øremerker midler for 2025.
Den 13. utgaven av Momentumbiennalen i Moss er noe så sjeldent som en stor mønstring av lydkunst.
– Vi er veldig opptatt av kunstens ytringsrom, sier direktør Ingrid Røynesdal, etter reaksjoner på et verk av Noa Eshkol.
Vanna Bowles går i dystopisk dialog med Spriten Kunsthalls særegne fabrikklokaler i Skien.
Munchmuseet profilerer seg som forkjempere for kunstnerisk frihet, men har total berøringsangst angående ytringsklimaet i dagens Tyskland.
Oslo Open markerer sitt 25-årsjubileum med en rapport som viser at tilgjengeligheten i kunstnernes atelierer langtfra er universell.
En kaffekopp møter høyteknologiske missiler på et messebord i Nikita Teryoshins utstilling på Fotografihuset.
Internasjonalt panel på Kunstnernes Hus i Oslo etterlyste mer solidaritet i kunstfeltet.
Var det opp til folkemeningen, er det slett ikke sikkert at det ville være mulig å enes om noe nasjonalt minnested etter 22. juli.
Ansvarlig redaktør for Kunstkritikk, Mariann Enge, om kunsten som fanget følelsen av verden anno 2024.
Mister Berlin sin posisjon som fristed for kunstnere på grunn av undertrykkelsen av pro-palestinske stemmer? Seks nordiske kunstnere og kuratorer svarer.
Ilavenil Vasuky Jayapalans utstilling på Kunsthall Oslo er et sted for å samle styrke.
– For oprindelige folk kan det være lidt skræmmende at tale om at fjerne og udviske monumenter, siger kollektivet New Red Order.
Kulturrådets ordning for tidsskrift og kritikk øremerker midler for 2025.
Space Making på Astrup Fearnley Museet er en litt gammeldags maleriutstilling på den bra måten.
Kiki Smith drar in Moderna Museet Malmö i ett lågmält skimrande naturkaos.