Stian Gabrielsen er norsk redaktør for Kunstkritikk. Han er utdannet ved Kunstakademiet i Oslo, hvor han også er bosatt.
Stian Gabrielsen is Kunstkritikk’s Norwegian editor. He was educated at the Art Academy in Oslo, where he also lives.
Ingrid Toogoods malerier går i oppløsning foran øynene våre.
Haugar kunstmuseums sommerutstilling er kanskje slem og selvhenvendt, men den er også noe så sjeldent som inspirert.
Ida Ekblads malerier på Peder Lund er intime fysiske hendelser.
Denne helgen går Mađđis andre kunstklakk av stabelen i Tromsø, et tverrfaglig arrangement med kunstneriske, litterære, musikalske og kulinariske innslag.
Galleriet Femtensesse i Oslo besverger sitt sensuelle image med en deilig uanstrengt gruppeutstilling.
Øyvind Sørfjordmos malerier på Galleri Brandstrup i Oslo er en håndfull å se på.
Merlin Carpenter gir oss den kunsten han synes vi fortjener på Borgenheim Rosenhoff i Oslo.
Anders Eiebakkes premiereklare film The Square tar et oppgjør med politiets bruk av overvåkning for å forebygge uro i gatene.
Leonard Rickhards malerier gir barnet i oss noe å glede seg over mens verden forsvinner.
Kode i Bergen må kutte opp mot ti årsverk. Museumsforbundet advarer mot en erosjon av kompetanse i museumsfeltet.
Kunst i offentlig rom (KORO) mener det følger språklige forpliktelser med forvaltningen av samisk kunst.
– Vi har i årevis sagt at Kode har en altfor dårlig økonomi, så vi har sett at dette kunne komme, sier museumsdirektør Petter Snare.
En liten nisse som gjemte seg inne i en fontenepumpe ga Kunstkritikks norske redaktør, Stian Gabrielsen, et anfall av nostalgi.
Mister Berlin sin posisjon som fristed for kunstnere på grunn av undertrykkelsen av pro-palestinske stemmer? Seks nordiske kunstnere og kuratorer svarer.
Se hvilke malere, kunstner David Risley mener, var i topform i år.
Håkon Blekens utstilling på Trondheim Kunstmuseum gir grunn til å gruble videre rundt de tingene som virkelig teller.