Alle artikler av Erlend Hammer

Prisen for et publikum

Munchmuseet er først ute på det norske kunstfeltet med såkalt innholdsmarkedsføring. De betaler en blogger for å promotere utstillingene sine på nett.

Angst og Insta

Yayoi Kusamas utstilling på Henie Onstad fusjonerer viral billedspredning med den terapeutiske kulturens mindfulness. Kunsten står igjen som taperen.

Forskjellene som forsvant

Flere av arbeidene under årets MA-utstilling ved Kunstakademiet i Tromsø kunne vært vist ved større internasjonale kunstmønstringer i 2015, men det er også noe av utstillingens svakhet.

Muren som ikon og ruin

I den tyske hovedstaden er restene av Berlin-muren faste stoppesteder for sightseeingbussene. I Lars Ø. Rambergs nye installasjon i Trondheim er muren i større grad en absurd fysisk realitet.

Nylig publisert

Der uglene lyser

Oscar Eriksson Furunes’ utstilling i Trondheim er et betimelig dykk ned i arkivene for å vise nødvendigheten av å for helvete få lov til å være i fred.