Bruk anførselstegn for eksakt søk., f.eks. ”Edvard Munch”.
Kunstnernes Hus må reddes
I regjeringens kulturbudsjett for 2026 satses det ikke på visuell kunst. For en av landets viktigste kunstinstitusjoner er situasjonen akutt.
Bruk anførselstegn for eksakt søk., f.eks. ”Edvard Munch”.
I regjeringens kulturbudsjett for 2026 satses det ikke på visuell kunst. For en av landets viktigste kunstinstitusjoner er situasjonen akutt.
Två nya konstinstitutioner i Almaty, Kazakstan, stärker stadens position som navet i ett dynamiskt centralasiatiskt konstliv klämt mellan Moskva och Peking.
Standard sier farvel til sine nåværende lokaler med Shikh Sabbir Alams uthaling av øyeblikket.
Med øje for porøs oldtid og brutal olieudvinding zoomer Alia Farid ind på det kuwaitisk-irakiske grænseland. Nænsomt, men også lidt for didaktisk.
Mens USA gjennomgår et dramatisk skifte i autoritær retning, holder kunsten seg til estetiske strategier fra 1980-tallet.
Kunstinnkjøpet til det nye regjeringskvartalet ble for første gang presentert i sin helhet.
Lutz Bacher ryster værker ud af ærmet på en uanstrengt måde, som er umulig at fake.
Hannah Heilmann zoomer inn på smulene av den hjemlige eksistensen på Pachinko i Oslo.
Landskrona konsthall får konceptuella gardiner.
– Vi står alle overfor lignende utfordringer når det gjelder å bygge bærekraftige organisasjoner, mener vilniusbaserte Vitalija Jasaitė.
På Den Frie kan man skylle angsten ud i toilettet og krybe i skjul i en æske Kleenex. Gruppeudstilling om følelser er befriende usentimental.
Michael Rakowitz stiller vriene spørsmål om representasjon og kulturarv på Stavanger Kunstmuseum.
I regjeringens kulturbudsjett for 2026 satses det ikke på visuell kunst. For en av landets viktigste kunstinstitusjoner er situasjonen akutt.
Två nya konstinstitutioner i Almaty, Kazakstan, stärker stadens position som navet i ett dynamiskt centralasiatiskt konstliv klämt mellan Moskva och Peking.
Standard sier farvel til sine nåværende lokaler med Shikh Sabbir Alams uthaling av øyeblikket.
Med øje for porøs oldtid og brutal olieudvinding zoomer Alia Farid ind på det kuwaitisk-irakiske grænseland. Nænsomt, men også lidt for didaktisk.